7 september 2010

Hej! Nu var det visst ett tag sen jag skrev, har varit riktigt ordentligt sjuk, vi har flyttat in i vår trea och jag har äntligen börjat  plugga.
Jag läser ju två olika kurser på 30 poäng vardera och det blir en del bööcker som ska läsas, I litteraturvetenskapen så är litteraturlistan ca 5 sidor, och böckerna är ju inte direkt korta! lite bättre är det i sociologin, bara 3 böcker i första momentet.

Idag klockan tre så ska jag provjobba på 118 700, ska bli intressant men vet inte riktigt hur mycket jag kommer hinna jobba, tror att studierna kommer ta mer tid än vad jag tror.

Förra veckan så fyllde ju iaf älsklingen 22 år, samma dag som vi flyttade och jag hade feber, flytten tog ca 10 timmar med olika antal medhjälpare ;) och avslutades med kaffe, tårta och sång i trean. Dagen efter var det bara att gå upp tidigt och flyttstäda ettan, besiktningen gick galant och nu bor Emelie där, känns väldigt konstigt när man hälsar på henne och det inte står Pontus på brevinkastet:D

I skulle vi ha inflyttning/födelsedagsfest men de flesta var sjuka, skulle jobba mm, så det slutade med att vi bara hade lite chill-krök och tur var väl det eftersom jag var sjuk. men vi hade väldigt roligt och vi var en salig blandning av folk, det var vi, elin o, tommy, emelie, robin, jazmine och jonas. men natten var väldigt kall och vi frös nästan ändan av oss när vi gick till donken för att käka :)

I lördags var vi barnvakter hela dagen åt mina kusiner, leo och filippa, det blev pizza och mys framför alvin och gänget!  på söndagen så hade vi kalas för pontus och vi var 14 st i lägenheten och det går allt att vara fler, känns kul. Vi hämtade också vårt antika matsalsbord hos min mammas kusin. så ny kan vi ha middagsbjudningar här.. det känns väldigt bra att sitta vid det bordet så det kommer nog bli mitt plugg bord! Pontus fick nya barstolar till  vårt barbord och en flytväst som han önskat sig, så han var väldigt nöjd!

Igår var jag med elin j större delen av dagen, det blev en liten promenad, kort visit på porthälla, tur till stan coh sen lunch på paprika. Vi hade väldigt trevligt och jag märkte hur mycket jag saknat tösen! När hon skulle jobba vid tre så mötte jag emelie för att gå till biblioteket och införskaffa lite böcker, sen till willys för att handla, hon ska tydligen gå på rysk rymddieten, låter skrämande men vi får se hur det går, håller tummarna!

Nä nu är det dags att plugga två timmar till innan jag behöver åka till mölndal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0